Followers

10 October 2014

Hani's Brownies Nutella

Caaak...camat malam :)
mood : tengah rajin

sini meh,nk kongsi resepi nie.......resepi org pemalas ...paling senang
tak banyak bahan
rasanya brownies nutella mmg dh sgt2x femes kan


nutella mmg sedap...makan sambil jilat jari..tak yah sapu dgn roti...
jgn ikut ...itu tabiat buruk aku masa kat utm dulu....sanggup simpan 
botol nutella....mana x gemuk....smpi nk balik kg ..last sem...dh x muat keta
botol nutella kena buang...abah aku kata...."ko nk balik dgn bus ke ...kalo x nk..buang segala benda nie...mengarut je " mana x nya penyapu kontot pun bawk balik ...hahaha 
ok dah 


HANI'S BROWNIES NUTELLA

nama sebenar brownies nutella je
aku je memandai2x tambah dpn tue..kihkih
nyum..nyumm..aku terliur..dh beberapa ari aku aim je brownies nie kat gugel
ari2x..pagi2x bukak
ngidam sgt la tue
kahkahkah..lorat nau
dh plan..jumaat cuti
aku kena gak wat
akhirnya
dengan kudrat yg ada 
maka bermula lah projek mega ini 
=___=

aku mula buat dlm kol 12...siap semuanya pkl 3.30 petang
lamaaa....sebab nampak mcm senang
tp rumit penyediaannya
dengan oven kecik..comel2x gitu
makan masa lama..nk siapkan
pastu nk masukkan dlm paper cup lagi..harus hati2x
kena wat lemah lembut

lihat lah ya resepi nie 
^^_______^^







haaaa senang sgt kan
aku rasa ni basic pd kawan2x
yang baru2x nk cuba dunia baking nie
try lah buat
resepi nie aku bnyk modify
sebabnya de sesetengah resepi
guna 8 sudu tepung gandum
1st trial
aku rs mcm kureng
mcm x crunchy je
so aku kurangkanlah
yes yg ke 2 ....seyes crunchy tau :)
yg penting teknik ms kacau tue..kena btul pukul sampai kembang









*oopss sori ...tak pandai sgt nk deko lah...hahaha cacat rupa brownies*


hiasan tue bergantung 
nk letak badam cincang ke
coklat cair ke hape ke
hahaha terpulang ok 
nk guna papercup pun blh 
nk guna loyang pun boleh 


"SELAMAT MENCUBA"

ikhlas dr Chef Umi Hani....
lalalala -___-




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...