Followers

10 August 2016

Raya 2016

bulan syawal pun dh berlalu pergi
baru hari nie tergedik-gedik nk update pasal raya 

ape blh buat...mak buyong malas nk menaip 


so arinie curi masa sikit sementara tgh free 

yea tahun nie giliran raya kat melaka plk
biasalah kalo raya kt sini..aku paling busy ....jadual x ubah mcm bujang dulu
tkpe raya thn dpn rileks sikit...balik mersing..ngee....

bila beraya sbg mak buyong nie...pergerakan terbatas lh jawabnya..
tp tak pada aku ...hahaha raya tetap raya....
x yah ko nk manjakan sgt badan nie 


bila si suami balik lg 3 hari nk raya
yea..yeaa..x reti duk diam
sana sini kami gi...
gi cari bunga...beli baju raya ...tudung ...segala nya lah..
padahal kaki dh sakit
urat tegang...malam-malam suami tolong urutkan....wahh manyak syok.
bkn selalu org urutkan...hahaha


cerita pagi raya kami x banyak beza pun 
lauk-lauk raya pun sama ..
cuma tahun nie..x pnh2x aku masak ptg raya
aku kena masak utk si suami 
yang mengidam nak makan...
kuah lodeh ...ala2x makan dgn lontong
nak ayam masak merah

sehari sebelum raya tue mmg busy yg amat
pg2x dah kena gi klinik kesihatan sbb berat bdn jatuh ...+ air kencing kotor
org sibuk cari ayam daging daun ketupat semua..
ko sibuk gi klinik
risau gak mikir kt umh
dorg tgh wt pe
pas balik klinik..trus gi telok mas...cari tudung raya..kihkihkih nk pki shawl 
si suami kata x blh ..dia x suka
dia suka ngk isteri dia berbawal ...
ape blh buat ..reda je aku
crlah tudung bawal yg sesuai dgn baju raya

ooppsss tahun nie tema kami 
"BIRU GELAP"
konon2x nk pakai hijau zamrud....tup2x biru jd pilihan 


pas beli barang aku...gi plk cari bahan-bahan nk memasak tuk org yg ngidam tue
sambil tue cari skali selipar si suami...haishh dia x berkenan plk
dgn pantasnya terus ke aeon ayer keroh plk....
dah tengahari gonggang ...tgh panas nk ke sana..
adehh
sabar jelah...
sambil tu whtsapp ngan adik2x tnya..kt umh ..dorg tgh wt pe ??
lega sikit bila dorg dh bnyk tlg mak...

bila balik...tue aku pun mula tekan speed laju lh
penat mmg lah..tp tahan je
kaki dh rasa mcm de batu ...sakit ..berat ...kuatkan smgt
tlg mak kt dapur...ajak adik aku mgemas umah semua ....
nasib si suami pun tlg jgk 
terima kasih abang 
^__________^



dah tue ptg plk abah buat tahlil tuk keluarga dan solat jemaah
pas magrib ....wat takbir raya
ohhh sayunya rasa ... 

mlm tue tkde ape pun aktiviti 
nak ngk rancangan raya pun mcm xde mood

cadangnya nk gi umh nek aku..tlg dia kemas umh
dtg plk dia tkde ...
so aku pun ajak suami gi jln...ngk suasana malam raya kat area serkam...kihkihkih
suami mcm nk x nk je muka dia
reda je ngn bini dia eh




*tara ....sama je pesen kami bergambar mcm thn lps*


nasib baik si suami x menangis di pg raya...1st time beraya jauh dgn family dia...hehe....

baju raya tahun nie ....simple je ...ek bukan stp thn mmg simple kan..kan


Raya pertama tue 

agak rushing jgk lh....nk ke umh mak sedara aku ....de majlis tahlil..dan bacaan doa...nenek belah mak aku nk buat








dah abis majlis belah sana
kami gerak ke umah nenek belah abah plk
alaaa  xjauh pun 
area kampung kami jgk










tetamu yg datang umah nek aku ...adeh..x berhenti...sekali dtg kena serbu....
ape blh buat dh nama nya raya kan ...kihkihkih reda je lah

sbnrnya banyak nk citer
tp dh x larat nk menaip nie
simpan je lah ya 

jumpa raya thn dpn plk ok...yeaaa :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...