Followers

25 June 2013

Kenangan Projek Sarjana Muda



 ~ ~ PROJEK SARJANA MUDA ~ ~

Apa itu PSM ?? cehwahh guna bahasa U katakan ..hahahha ..budak2x U kalo tak tau..aku seligi pala diorng....sesetengah budak2x nakal kat U gelar PSM nie sebagai PROJEK SEPARUH MATI .....kenape??? hanya mereka yang mengalami nya sahaja yang tahuuu....termasuk aku...mmg dah nk separuh mati dah time tue..... (nape erkk aku suka sangat kongsi pengalaman yang tak seberapa nie...actually tak kisahlah ....hehehe) 




Motif gambar di atas ...sekadar untuk mengimbas kembali saat suka duka bergelar pelajar kampus tahun akhir....hahahaha saat terkangkang terlentang dlm bilik nak siapkan projek sarjana muda nie...hadoiiiiii mmg memerlukan tahap kesabaran yang teramat tinggi..kena pandai kawal emosi....

Bayangkan ...segala hasil usaha kerja anda dipandang remeh ....kalo setakat projek kena reject tue dh biasa sangat kan..kann... kita mcm nak rakkk fikir tentang projek...tuppp tuppp ngadap penyelia selaku pensyarah pembimbing PSM nie.....dia enak bangat suh kita buang segala idea kita....adoiiiiiiiii ibarat kena hempap durian tau...sakit kepala...tapiiii nasib bekkk..alhamdulilah ...aku tak mengalami masalah macam kawan-kawan yang len ... mybe berkat doa yang aku baca sblm jumpa penyelia....mgkin dia berkenan kot dgn segala olahan aku dlm proposal tue...hahahah perasaaann ler koo UMI HANI....



tue short form nya PSZ ....budak2x U time nk final exam....gelupur memperhambakan diri kat library nie tetapi tidak bagi aku...sebab aku kalo dtg sini....mmg tak leh study ...aku nie miang gak...duk tengok kapel study sama2x ...haiiissshh cemburu plak..hahaha aaahhhhahha tue lah cr pakwe jauh lg kan...padan muka..ekek... segala ilmu mengenai PSM semua diletakkan di sini selain rujukan di pusat sumber fakulti tau , 
sebenarnya tajuk tuk PSM nie kita tak boleh terikut-ikut dengan kawan-kawan....biarkan mereka dengan tajuk mereka..dan kita pilih lah tajuk yang kita mampu kendalikan dari awal hingga ke akhir dapatan projek tersebut......2 semester pecah otak hadap PSM nie....allahuakbar.....DIA sahaja yang MAHA MENGETAHUI kesengsaraannya .....

Benar lah kata orang , bukan senang nk dapat kan ijazah ......berembun hujan panas bersekang mata ..tak tido malam ...semua nya dah dirasai walaupun pahit..tetapi ternyata pengalaman tue sememangnya indah ^_^
Kalo tak tahan dugaan....jangan jadi pelajar universiti hokeeeyyy...hehehe ooopppss soriii terOVERDUEE plakk (erkk de ke cam tue ..pe lah aku nie) .....

Kalo ingat kan kembali situasi nk siapkan PSM nie...hohoho....rasa tak berselera tgk diri aku la....duk dalam bilik ..dengan rambut kusut masai...kertas bersepah-sepah .....kopii lahh...nescafe lah...semata-mata nk segar kan biji mata .... dengan laptop wat hal....huhuhu memang mencabarrrrrr sangattt .... tak terkejar aku semuanya.....

TAPI ALHAMDULILAH ..AKHIRNYA BERJAYA JUGAK AKU SIAPKAN PROJEK SARJANA MUDA .....SYUKUR KE HADRATMU YA ALLAH...
 
OKLAH ..NEXT ENTRY NANTI KALO AKU MASIH INGAT LAGI....AKU AKAN PUT TENTANG TAJUK DAN PERISIAN PROJEK SARJANA MUDA AKU ....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...