Followers

23 March 2014

Memahami dan Difahami

wah  dah ujung minggu 
sambil wat edaftar rendah nie 
dh rasa bosan sangat tgk sistem

~ rehat jap ~

okey korang 
mesti dan bukan x mesti lah
mmg akan bergaduh kan dengan pasangan

motif utama mesti kata

"KENAPA AWAK TAK MEMAHAMI SAYA"

hahaha ok2x
bukan x memahami 
cuba dan berusaha memahami
alahai 
aku pun kdg2x jemu gak 
kalo gaduh ngan incik abang
dua-dua sama degil
akan kata benda yang serupa

"KENA LAH PAHAM SAYA..., KENAPA TAK MEMAHAMI SY"

lebih kurang gitulah ayatnya kan
hahahaha
okey kalo dh pujuk 
mesti cair 

 AKU SENANG JE KALO DAH MCM TUE
NIE MUNGKIN TIPS AKU YANG BOLEH DIPRAKTISKAN,AGAK-AGAK KEJAM JANGAN LAH IKUT YA ....:


1.SOAL SELIDIK

kalo dah gaduh tahap melampau,mmg kita akan jadi terlalu emosi ..tenang kan diri anda..jangan wat keadaaan lagi bertambah kusut tp kdg2x tak juga...pada kaum adam nie alert sikitlah...jangan nk wat perempuan nie tmpt lepas geram...agak2x korang tension ..jgn layan buah hati mcm nak x nk je..ade masalah cuba bawak berbincang, laki nie ego...suka pendam masalah berkodi2x mcm dlm guni..bila awek korang dah mengamuk sakan..baru nk citer hal sbnr...hurmm tk blh mcm tue ....JANGAN SAMPAI EGO MAKAN DIRI YA ..ingat tue. Aku sng je...mula-mula mmg aku melenting tp bila aku dh tau punca utama..ati aku tk sepanas mana pun...blh lg dibawa berbincang ..
 

2. INGAT KEBAIKAN SI DIA

ahahaha yang nie sangat-sangat penting..mana ade pasangan yang sempurna tuk kita...kita sendiri pun tak sempurna, saat korang dh rasa down dengan hubungan....ape yang aku boleh suggest
korang ingatlah kebaikan si dia ...walaupun korang rasa x banyak mana kebaikannya...cubalah ingat kenangan yang manis..dari korang terus memendam rasa marah..sakit sbnrnya ...tp cubalah mgkin secara tak langsung hati tue boleh jadi sejuk semula...,sebenarnya gaduh tue lagi baik...sebab korang akan kenal lagi perangai sebenar si dia...tak kisah lah gaduh stp minggu ke..hari ke..itu yang dikatakan proses memahami dan di pahami...hahaha ~ terasa plk mak ....teettttttt kan kan incik syg ....~ ~



3. TERIMA LAH DIRINYA

Jangan minta lah pasangan korang jadi org mcm tu mcm nie lah....plzzz janganlah ..tak salah tp apa yg aku blh katakan ..even pasangan korang berubah pun mgkin dia tak akan selesa ...dia seolah2x jadi penipu besar ...sebab nk jadi orng lain .....jangan terlalu mendadak korang paksa dia berubah...perubahan tue memakan masa....aku sendiri pun seyes tak leh nk berubah ...kahkahkah lembut...alamak ehh...aku tk boleh tolong...kdg2x aku pun cakap ade gak terkasar ngan incik syg...ahaha sabar ya...mcm aku ckp ngan kawan2x laki plak...adeh mcmmane nie..., cuma ade satu jalan je terima lah pasangan kita....hitam putih gemuk kurus ..kita terima je..okeyy ...itukan semuanya ketentuan allah.


*cukup 3 tips je....sebab itu jelah yang  aku amalkan sejak dari 5 tahun lepas....*


*Erk alahaiii seriussss aku jeles yg amat ....bila nk rasa mcm nie,mcm rs pas kawin aku nk gi ambik lesen lg lah ....terbyg2x nk bawak mtr nie...adoiiiii smartttttt btl pmpn bwk nie*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...