Followers

2 March 2014

Kursus Naik Pangkat

tap tup tup tap
menaip 
padan muka 
tab dah merajuk 
nokia pun merajuk
nie ko hadap lah lappy gedabak 
baru terhegeh-hegeh nk letakkan entry 

~ ~ tujuan asal aku bukak lappy nie..nk wat query data dr SMM ~ ~
punya cerdik pandainya aku
aku gi hapus data kat SMM 
nie bile aku nk import data baru dah x boleh
maknanya kerja aku terbengkalai lah jawabnya
sok pg 
aku nk jumpa GD 
mintaaaa toooloongg
*tinggal pss umi ...dianaktirikan ..sabar ya nak..umi busy ngan data je nie..ekek*


okey tarikh 1/3/2014 dan 2/3/2014
tarikh penuh keramat
dapat SIJIL NAIK PANGKAT
kahkahkah apeeee korang ingat aku naik pangkat ke
ekeke bukan tue lah
nk kawin katakan 
eee gediknya 
*peduli apa..ade stalker x bc blog aku...adu lah..adu lah..busuk mulot hang nnti*

dr hari sabtu gigih aku gi kursus pra perkahwinan tau 
cehwahhh 
mula-mula fokus
pastu khayal
pastu fokus 
tue lah aku x pnh nk fokus

banyak sebenarnya ilmu yang kita x tau
seyes 
pas aku hadir kursus tue
aku bukan eksaited nak kawin
tapi aku amat takut nk tempuh 

BERKAHWIN BUKAN UNTUK BERSERONOK 
tapi korang kena bekalkan ilmu sepenuhnya
lg2x ilmu agama 
terasa kerdil diri aku
sebab ilmu agama aku tak setinggi mana
malah aku mengaku 
ilmu aku paling sedikit
terasa malu yang amat
*so utk berkahwin aku...btl2x perlukan incik bos untuk membimbing aku hingga ke akhir hayat,nie kalo incik boss bc jgn sentap..anggap sebagai cabaran...cehwah ^^___^^,caayookk abangg*

*prewedding photoshoot wat gini lah ...sejuk je ngknya*



dalam kursus tue mmg bnyk modul yang akan diterangkan oleh 
penceramah jemputan
alhamdulilah
sebelum kursus tue rasa x tau apa erti sebuah perkahwinan
dah blaja 
baru aku paham
bagi aku ikatan perkahwinan 
tue bukan sahaja perjanjian hidup bersama 
tetapi kita berkongsi segalanya dengan pasangan kita
baik buruk kita kena terima 
aku x leh komen mendalam tentang hal ni
sebab aku pun belum berumahtangga
itu hanya sekadar apa yang aku paham 

~ ~ nie nak bagi tunjukajar pada sesapa yg nk gi kursus kawin ~ ~

BAGAIMANA PROSEDURNYA ??
KORANG TGK NIE YA :)  :)

"MAIM Bentara Sendirian Berhad sedang menganjurkan "Kursus Pra Perkahwinan dan Kekeluargaan Islam Negeri Melaka Tahun 2014". Pengurusnya, Yazid Palal menjelaskan, kursus berkenaan berlangsung sehingga Disember tahun ini.

Kursus yang diadakan pada setiap hari Sabtu dan Ahad itu bertujuan memberi kemudahan kepada bakal pengantin.

Beliau berkata, bayaran sebanyak 80 ringgit seorang dikenakan kepada peserta kursus.
Jelasnya lagi, modul yang digunakan semasa kursus ialah Modul Bersepadu yang dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Manakala sijil pula dikeluarkan pihak Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) dan tiada had tempoh serta boleh digunakan di seluruh negeri.  Maklumat lanjut hubungi 06 282 1871 atau 06 282 3960"


 ~ MESTI KORANG KATA ...ALAH UMI HANI NIE LORAT BETUL NIE PUN NK UPDATE..X INI BUKAN NK MELORAT YA..SEKADAR NK BERKONGSI JE ..HARAP PAHAM..STALKER KALO X SUKA JGN BACA...YAHOOOO OOPSSS ~ ~



*aku xtau ler ape motif aku wat mcm tue...lagak gaya mcm peguam baru menang kes saman,jgn terpedaya dgn ilustrasi ini...nmpk macaaammmmm kuruss...kahkahkah*

*boriaaaa...pakai jubah sama ...saiz je lain...ekeke,thanks pika...susahpayah banting tulang gi tlg dftr tuk akk..maklum ler..abe den jauh ...PIKA pun nk jadi family kami....lalalala*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...