Followers

17 January 2015

Penyatuan Dua Hati (1)


 Assalammualaikum wbt
Lama sungguh 
x main keypad laptop nie
= macam busy nau =
ekek mmg lah 
mmg busy nie 


sungguh cepat masa berlalu
segala perancangan sudah pun terjadi dengan lancarnya
bersyukur ke hadrat Illahi 
penantian selama 5 tahun 
akhirnya terjawab jugak
kini diri ini adalah Makmumnya
tiada apa lagi yang perlu dipersoalkan
semuanya sudah tertulis

indah rupanya pengalaman menjadi pengatin
kahkahkah poyo ayat aku nie
indah mmg lah indah
tp penat nya ....allah sahaja yg tahu

sebelum berlangsungnya...adeh..adeh
aku rasa mcm kaki nie dah x jejak tanah lg
rasa nk terbang
nk wat itu ini
mcm2x yang nk diselesaikan 
kol 6 pg bangun
kol 1 pg baru tidoo
perghhh rasa ...hurmmm penaaatnyaa


orang kiri kanan depan belakang sibuk tanya
"umi...tema kawin ko kaler ape"
aku jawab
"mcm2x kaler ..bebas..."

kahkahkahkah segala plan kaler semua hancus
out of theme okey
ibarat perkahwinan india dah
kaler sgt2x pelbagai
ekeke



khemah jemputan ....see...kaler meriah..
dark purple + pink 
jgn ngk khemah makan pengatin
mesti korg gelak guling2x
kahkahkahkah
tema :  warna pelangi 
sila imagine okey 


5 Disember 2014 

jantung dah dub dab dub dab
ibarat nk terkeluar
dah x tentu arah
kuar masuk bilik
mcm laki nk beranak
ekeke

cehwah terlupa plak diri nie pengatin
rilek2x je
org suh gi mandi awal
aku leh lg duk zzzz
haisshh mau x penat 
ngantuk berkodi2x tau tak

bila mak andam dh sampai
alahai
lagi lah nebes
tetiba ngk diri
eh aku nie seyes ke nak kahwin 
eh betul ke x nie
ohh mungkin aku sedang bermimpi

okey bila mak mak andam dh tepek kan makeup tebal2x
okey caya dah
sampai masa dh nk kawin
tp lebih percaya lagi
bila imam ketuk pintu bilik 
nk jmpa pengatin perempuan
ooohhh ohh....ohhh
=___________=
*berdebar rasa hati.....bercampur dgn rasa suka*
kahkahkahkah

imam tanya
"UMI HANI .....bla...bla..blaa...nikah dengan MOHD NAIM"
Muahaha tersedar juga
terus kata 
SETUJUUUU :)
*Gedik la hai en naim ...isteri awak nie*

*pengatin laki sedang berjuang mempertenangkan diri.*


*oohhh ramai rupanya...sampai x muat duk dlm umah...kihkihkih*


ramai merungut kata lamanya
majlis nikah kami
la haii nk buek camne eh
imam kt tempat sy cerewet okey
aku rasa ....rombongan lelaki dtg kol 2.30
aku selamat nikah kol 4.00 petang
berpeluh ketiak aku duk dlm bilik
nasib baik aku x tukar pakai tshrt
kahkahkah dah x tahan panas
adeh..adeh..runtuh makeup

tiba2x dlm keluh kesah tersebut
terdengar imam kata
panggil pengatin perempuan keluar
ohhhhh yesss ...yeaaa
dah jadi isteri orang
hahahaha hampeh je
rasa nk loncat2x ...baling veil
mcm pas konvo plak ko ya

tak penah jadi sesopan perempuan melayu terakhir dihadapan semua org
oohh plastiknya aku

mesti suami aku terkejut ngk bini dia
"mcm opera cina dah muka"
 ^^____^^
*menyampah plak eh ngk muka sendiri pakai veil + makeup berkodi2x*

rasa sedih bila baca lafaz taklik antara kami
ya allah
x dapat nak gambar kan mcmmane
kini kami dah sah
aku dah jadi tanggungjawab suami
segalanya suami kena didahulukan

gedik gak aku nie
cepat nau air mata meleleh
haissshh malu...sampai lap air mata
time nak cium tangan husband
kahkahkah nasib hingus x tertinggal atas tgn dia

alhamdulilah untuk sesi batal air sembahyang
suami beri rantai dan cincin








ketaq-ketaq jari bila suami nk sarung cincin
masuk2x je cincin longgar
huwaaaa
jari dah kecik ke
hahahaha
punya lah puas nk nunggu suami pakaikan rantai leher
lenguh leher nie...
susah bebenau ya en suami
ke nebes x hilang lagi

kemuncak majlis nikah nie
paling tersentuh bila
kena baca
LAFAZ SAKINAH
meleleh air mata mcm air terjun
dah tak tau baca ape
bahu dah terhenjot2x ....hingus dah soset2x bnyi menangis
dah sampai waktunya
aku diletakkan dibawah jagaan orang lain




*adik beradik suami*
=kita cntnue bahagian 11 ya=



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...