Followers

7 July 2015

Pengalaman Gugur (11)

sambung lg citer ya 
^^_______^^


malam tu pukul 10.30 kami gi hospital....aku terus ke wad kecemasan...
bgtau kat kaunter ...masalah aku...so cepat jgk lah dorg hantar aku masuk dalam...
time sampai tue..mak aihh ...ramainya orang
maybe sebab aku pregnant dan kuar darah

haishh..masuk doktor ..dia marah plak..tnya nape x dtg malam yang lepas...
eh mana lah aku tau nk jadi mcm nie..
ok sini de ilmu sikit nk share
*doktor akan tanya....pakai pad dah bape keping....size ape....*
mula2x aku blur nk jawab jgk....hahahah 
pastu tue doktor ...scan....hurmm result sama jgk mcm scan malam sebelumnya....kantung masih ok lagi
doktor tue terus cakap ...
"puan kena jumpa doktor pakar"
so aku pun kuar lah ...tgu giliran dipanggil nk jmpa pakar
dalam 15 minit rasanya....dorg panggil nama aku....aku terus di bawa ke Labor room (LR)

Uiiksss aku dh cuak...nape nie..hurmmm 
sampai labor room ....doktor cek tekanan darah ...scan .....time nie darah aku dh berlambak kuar...dah suh tukar pakai kain pink...
doktor tanya mcm...
mula period umur berapa?
sengugut ke x?
ade ambik ubat x?
tarikh pertama haid terakhir bila?
ntah banyak lagi dia tnya..x ingat pun
lps dah scan...dorg suh aku tunggu....
rupanya diorg nk wat doopler scan

hahahaha masuk dalam bilik tue
doktor suh baring.....mengangkang mcm orang nk bersalin
4 orang doktor perempuan ngadap aku
alhamdulilah ....nasib x doktor laki kan 
segan aku masa tue...huhu tapi nk wat mcmmne rasa sakit mengatasi segalanya kan 
aku x tau lah ntah benda ape dktr masukkan...dia suh aku hembus nafas tarik nafas...jangan angkat punggung...perghhh time nie aku rasa mcm nk turun dari katil ...nk paut suami aku...nk panggil dia...ya allah sakitnya!!!!!!
aku dapat rasa darah kuar meleleh ....
pastu plak aku ingat dah abis ..rupanya
dorg nk  wat doopler scan plak
ohhh mak aihhh panjangnya ...
penuh gel disalutkan pada batang scan tue...
teruk lah aku kena godeh ...


doktor bgtau ...mmg aku akan keguguran...janin aku dah turun ke bawah...tunggu masa nak kuar je ..ya allah sedihnya rasa masa nie
aku rasa kalo doktor kata ..kandungan blh diteruskan ...tp salah sorg nyawa tergadai pun aku sanggup mati untuk ank aku...biar dia lihat dunia...tp siapalah aku nk lawan kuasa allah....
allah adalah sebaik2x perancang untuk kita semua
akurlah aku ...
aku kena masuk wad...doktor x bagi balik..sebab janin aku tunggu masa nk kuar samaada malam nie atau besok...
suami aku pun uruskan urusan kemasukan aku ke dalam wad
kesian dia ...penat lagi....ke hulu hilir 
rasa nak nangis ngk dia...tp aku x lh nangis lagi dah 

masuk dalam wad 
plak aku terbaring ..sampai nurse suh tukar kain..aku dh tak larat lagi
separuh badan aku bisa
aku genggam tangan suami aku 
ya allah...bisa yang amat....sakit tue makin lama makin kerap....aku minta suami aku balik dulu..yelah dah kol 2 pagi....
bila dia dh balik...sakit makin menjadi2x...aku jalan perlahan2x...gi jmpa nurse
minta painkiller
nurse hanya bagi panadol je..
panadol pun x de fungsi
lebih kurang kol 3.30 pagi aku....rasa nk terkencing....
aku mencangkung kt lantai 
terus berlesup kuar 
sebesar penumbuk....hurmmm aku yakin sgt ...tu janin anak aku ...kantung...
aku x sanggup nk tgk
terus panggil doktor. dan nurse...
dorg kutip janin aku ..
sayu hati aku ngk....pergilah sayang...mungkin ibu belum layaknya jadi ibu lagi
tak pelah allah bagi ibu rasa bawa awak dalam perut ibu....even 2 bulan je....


lepas tue aku gi labor room lg...
hahaha kena lagi...kena godeh ...sampai mengigil kaki
kena injection
kesan inject tue aku pening...muntah....
doktor mula risau sbb pendarahan aku banyak sgt
kalo terlalu banyak...lg hari besok..rahim aku akan dicuci
ya allah ...berkat doa seorang suami...suami aku wat solat hajat...
akhirnya hari isnin tue....bila doktor cek sekali lagi....dah kuar semua...yg ada hanya darah dalam ketebalan bp cm ntah ...lega aku bila doktor kata x yah cuci....dan boleh balik..

apa yang allah dan tentukan
kami suami isteri terima
kehilangan anak 
masa pregnant tue siap ayah dia dah bagi nama
kalo laki...hahaha kami asyik ingat baby boy je
suami aku namakan 
"MUHAMMAD DANIAL FIRASH"
kalo perempuan plak ... aku nk letak nama
"NURUL DHUHA"
simple sgt nama tue tapi...aku suka...
takpelah syang...even awak belum ada jantina masa tue lagi.....kami dh plan nama awak tau
so nanti bila adik2x awak lahir ...kami akan namakan mereka dengan nama tue...

"TERIMA KASIH YA ALLAH BAGI AKU PELUANG UNTUK MERASAINYA"
"NIKMAT MENJADI SEORANG BAKAL IBU"
ANAK KAMI ADALAH PINJAMAN ....HAK ALLAH....
MACAM AKU JUGAK ..AKU PUN PINJAMAN PADA IBU BAPA DAN SUAMI AKU
BILA-BILA MASA ALLAH BOLEH AMBIL AKU
DUGAAN AWAL PERKAHWINAN YANG SANGAT HEBAT BUAT KAMI
Wahai Allah, anak aku Kau punya, segala-sagalnya Kau punya Ya Allah. 
Kau adalah yang berhak memberi dan Kau juga berhak mengambilnya.
Sedikit kita berfikir, berdoa, berzikir, merintih tapi nilainya besar disisi 
Allah.
Ada orang, Allah bagi mata. Allah bagi pinjam sampai 17 tahun. Sihat. 
Tapi bila 17 tahun sakit, Allah ambil matanya. Sebab mata itu siapa 
punya? Allah punya.
Ada orang, Allah bagi anak sampai umur 21 tahun. Tiba-tiba 

kemalangan. Allah ambil anak dia, sebab apa? Itu hak Allah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...