Followers

19 May 2016

Terima Kasih Allah Swt (Unexpected Pregnancy)

Assalammuaalaikum wbt

Lama sungguh diri ini  menyepi 
hampir beberapa bulan
Diharapkan silent reader  ....semuanya dalam keadaan sihat 


Atas sebab kesihatan 
berehat seketika dr blog ^^____^^
tp dah 2 minggu nie badan dah rasa makin ok cuma dh terasa kepenatan 

Alhamdulilah ....
Mungkin terlalu awal lg untuk berkongsi ....
Doakan semoga  selamat bersalin pada 15.10.2016
Kini,  sedang hamil 18 minggu = 5 bulan 
Kehamilan kali nie...aku  menghadapi morning sickness yang teruk sehingga berat badan turun 5kg
Setiap kali ke klinik...mesti kena marah dgn nurse...knp asyik turun je 

Selera makan xde ..lg2x tgk kumpulan maknan karbhohidrat 
masuk kejap je dlm perut ..pastu muntah semuntahnya smpi kuar lendir dah
allah....sakitnya....rs nk menangis dh
tp nak x nk ....kenalah tahan ...ini salah satu keindahan untuk yg akan bergelar ibu...
menerima suatu nyawa  baru dlm jasad kita

Syukur ya allah ...selepas 5 bulan diri ini  keguguran anak sulung...aku  hamil semula..
rupanya petanda sakit perut spt rasa senggugut..kerap buang air kecil ...adalah petanda awal kehamilan yang dialami
huhu...boleh plk masa siap pujuk suami...minta dia belikan air coke...mmg jd tabiat aku...sebelum kahwin lg..bila sengugut teruk...terus beli coke...minum...hahaha nk bg rs lega
Nasib baik suami aku...x bagi minum ...dia suh aku tahan sikit
rupanya "sakit lain"

Bila dapat tahu prgnt semula...allahuakbar
aku rs terkedu lg....x sangka...
tp aku kena terima 
allah lebih tahu bila masa yg sesuai....
suami mestilah happy ...tp dlm masa yg sama aku tau dia risau fikir pasal aku



Kehamilan kali nie..aku lebih tenang walaupun berjauhan dgn suami
dah x menangis stp ari mcm dulu
cuma aku agak agresif ngn suami aku...hehe
nasib dia sabar ngn mak buyong nie
thanks abang


Kali nie mengandung....aku suka sgt makan buah-buahan ....
susu plak...mcm x blh nk telan
tp terpaksa jgk ambil....aku ambil waktu malam je..
sbb pagi ...blh mabuk teruk kalo ambik susu 
suami belikan aku susu enfamama kat tesco melaka...
jenuh nk mengabiskan ...setakat nie aku lum lg amalkan mkn kurma...suami suh amalkan
tp disebabkn tekak masih x bp ok lg...aku tahan  dulu mkn kurma


"Semoga allah memberikan aku peluang untuk merasai sakit melahirkan zuriat....
Semoga kamu sentiasa sihat wahai anak ayah dan ibu 
^^__________^^







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...