Followers

31 December 2013

Suatu Ikatan ....Alhamdulilah


@@___@@


Aahaha bersemak blog aku
sori tarak mood nk update
otak serabut last week
mcm2x fikir

lagi 1 jam 45 minit 
akan lahirnya
2014 

wahh 2013 nie penuh ranjau 
sangat-sangat bermakna
mengenali lebih dalam lagi tentang kehidupan 


ooopss sebut pasal kehidupan
ngeh2x....okey 
alhamdulilah aku dh sampai step 1
yahooooo....(gedik sungguh)

2013 nie mmg tahun ngeri wat kami 
paling banyak bergaduh
bergaduh besau kecik ..paling besau
semua ade lah
sampai nak de ikatan pun gaduh lagi
ape kes nieee ??
hahaha jiwa x berapa muda katakan
kesabaran pun kurang 


SINOPSIS CERITA KAMI 
@@____@@

28 Disember 2013 bersamaan hari sabtu
lebih kurang dalam kol 3 kot pihak rombongan laki sampai ke umah
ahaha betul kata org ..dah alami baru tau 
betapa nebeessnya hati...
malam tue lah sibuk nk demam lah...apa lah
huh mcm2x 
terkunci dlm bilik lah
kahkahkah memanjat tingkap aku nk kuar 
hari sabtu ...awal dh bangun ..nolong mak masak....
alahh tapi dorg tak benarkan aku ke dapur..
dorg kata 

"pengatin duk dlm bilik je"
erkkkk ape nie...aku lum jd pengatin lg lah....
malas lah duk saje ..borink tau x 
dah besa jadi org penting kat dapur 
tup tup tgk orang wat persiapan majlis tuk kita
rasa kekok yg amat
ya ke x nie
mimpi ke aku nie
rasa nk toreh daging gebu nie dengan pisau
tapi takut tak lut lemak banyak nau...hahaha
mak aku...nk masak itu lah masak inilah
awat mak nie..gelabah semacam..huhu
ahaha mak suh aku beli buah2xan 
bagi pihak laki 

okey2x...malam tue gak gi beli
tp paling sengal
bila aku tk beli brg2x tuk gubah buah2x tue
so pg aku terpaksa kerah kan tenaga adik ipar aku wat kan gubahan tue

~ ~ aku x tau lah apsal otak aku ..blur yang amat....tgk majlis sendiri ~ ~
orang nk touchupkan tudung aku ...
aku biaukan je
lahai .....sebenarnya aku lemas lah
pakai mcm tue
aku dh bising2x depan mak

"MAK KALO MCM NIE SEKSA JADI PENGATIN...TIME ORG KAWIN NANTI...ORG PAKAI BAJU PENGATIN JAP JE LAH....TAK TAHAN LAH MCMNIE..SEMAK DAN PANAS JE RASA"

Sepupu aku plak duk kata

"MACAMMANE KO NK JADI PENGATIN NIE..RESAH ....KAHKAHKAH TAHAN LAH SIKIT PANAS"

(Dalam hati nie...rasa dh nk cabut dh dress dgn tudung halfmoon tue, sedaya upaya sabarkan diri)

time pihak rombongan sampai
kahkahkahkah 
aku dlm bilik 
jantung macam nk tercabut
tangan dh geletar dua-dua belah

tetiba dgr dorg bising-bising
nk ngk pengatin pmpn
(pengantin lah sgt aku nie...takde pengatin brutal mcm aku...kahkahkah)
ahaha alamak bakal mak mertua nk masuk
wowww...
apa lg sejuk tangan
bakal mak mertua masuk ngan makcik-makcik sedara n keluarganya

bakal mak mertua tanya 

"NAK SARUNGKAN CINCIN KAT TANGAN MANA...KIRI KANAN"

aku nie padah sengal
dua-dua tangan aku hulurkan 
apakah kegilaannya otak aku nie
cincin satu je tau umi hani oiiii
yang ko gi hulur sepuluh-sepuluh jari ko kenapa
terboleh aku jawab 

"MAKCIK,saya pun x tau jari mana"

hahaha last2x bakal mak mertua
ambik tangan kiri aku
dia sarungkan cincin kat jari aku yang x berapa manis dan bulat tue
hahaha mesti makcik kata
besau jari budak nie
kan ..kan..kan...

*eh dah ade cincin dah ....MEKACIH MAK.., mahap lah mak ....bakal menantu mak yg no 2 nie...saiz eropah ...kahkahkahkah...*
bibir mungil aku nie geletar ambik gambar
kahkahkah aku tak tau lah ape kenan darah aku nie
nak pekse ....nak itu ini....mmg nebesss 
lemah nau semangat
bak kata mak aku
ko dari kecik asyik nk berubat je....dh bertong tawar air tuk ko
ayam berkokok pun ko terperanjat
alahaiii ciannnnn nya aku

*huh kak june ..hang wat pe tue ...kahkahkahkah*

*oklah nk memperkenalkan.....dari kiri tue biras...ekek..akak june..., yg baju merah tue...hahaha ngeee....BAKAL MAK MERTUA, yang kecik tembam comel..tue HANA...hana pipi kita sama bulat la, okey yg baju coklat tue plak...nurul...adik incik tayunk..ahakss*

*ahaha....aku tak kenalll sape laki yang berdiri sebelah nie.....tolonggg tak kenal...hahaha alahh kecik ati nnti incik tayunk baca ...haha ok2x...haaaa tue lah my ehem2x....ngeee...,paling suka pic nie...lah macam manja2x gitu, nurul tukar badan nak x ...kahkahkah..minjam jap je tuk tahun dpn"


                                                                       
*akhirnya selepas 4 tahun....bergaduh bertekak...menampau menendang menghempas..semua ade..kahkahkah ya2x je aku nie...alhamdulilah kami baru capai step 1 katanya*
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               itulah penutup tahun 2013 kami                 

ALHAMDULILAH


*Teringat my ehem2x ....bg lagu nie kat email*

Untukmu aku akan bertahanDalam gelap takkan ku tinggalkanEngkaulah teman sejati, kasihkuDi setiap hariku

Untuk hatimu ku kan bertahanSebentuk hati yang ku nantikanHanya kau dan aku yang tahuArti cinta yang telah kita punya

Beranilah dan percayaSemua ini pasti berlalu
*huh bagus sungguh ko umi hani ...gile2x naik badan ko tahun nie....huwaa*

*doakan kami ya semoga ke peringkat seterusnya dan hingga ke hujung nyawa kami berdua*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...