Followers

1 October 2013

Mandi Jenazah

tanggal 29 Januari 2013
merupakan hari yang amat sedih bagi kami sekeluarga
coz kehilangan nenek saudara tersayang
"NEK ALANG''

arwah nek sedara aku mengalami kanser usus....
kesian sangat
dia tak ada anak
ada anak tiri pun 
satu tak leh pakai
tak gunaaaaaaaaaa
nak tak nak mak ayah aku ambik dia bawak balik umah kami
jaga dia sampai ke akhir hayat

tabik pada mak aku
sebab baik yang amat
jaga nek sedara aku yang sakit teruk nie
tanpa berkira

kali ke2 aku saksikan orang tengah nazak
ya allah aku terbayang bahawa satu hari nanti aku pun akan melaluinya
takut yang amat
kita tak tau apa yang org nazak sedang lalui

*pusat sumber gugel semalaysia...huhu*


1st time jugak dalam hidup aku...aku tolong bilal perempuan mandikan jenazah
ramai yang datang tengok je
tak ada yang sudi nk tolong
dengan rasa penuh tanggungjawab 
untuk kali terakhir
aku serah diri
tolong mandikan jenazah
ustazah tue ajar aku berdepan dengan jenazah
cara-cara nak mandikan
alhamdulilah segala urusan memandikan dipermudahkan olehNYA 
terima kasih ya allah

uuurmmm mmg betul kata orang
kalo tak kuat semangat jangan mandikan jenazah org meninggal
uuuurmmm....aku kena ganggu .....tak tau lah nape aku jadi lemah
aku sanggup ambik kain tutup jenazah tue..ciummm bau ...
yang penting aku dapat bau kapur barus....+ mayat :( 
ya allah...aku time tue mcm dah x kenal diri aku dh
aku jadi pendiam
 malam tue aku kena ganggu teruk yang amat sangat
aku tak leh lelapkan mata
bila aku lelapkan mata
aku dengar orang hembus nafas kat tinga nie
rasa nk menangis pun ada
*nasib bek aku bukan pakar forensik ...kalo x...kahkahkahkah mesti aku berhadapan dengan perkara yg lebih dasat lagi.....baru sekali terkena ..aku dah tak tentu arah*
aku jadi resah....aku rasa gian sangat.....nk cari mana kain tutup mayat tue...plzzzzz
aku nk ciummmm ..asal dapat bau je ....mcm-mcm suara berbisik...seminggu jugak aku lawan perasaan sendiri ....aku mengaji ...solat....minta kekuatan dari allah
alhamdullilah .......aku berjaya harungi semua tue 

^^_______^^
korang kalo tak kuat semangat
jangan lah nk gatai-gatai 
mandikan jenazah
bukan melarang'
tp terpulang pada mental korang 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...