Followers

18 October 2013

Kek Batik

dah kol 11.23 nie
adehhh mana incik boss ???????
gi main badminton ke
atau ???????
uwaaaaaa

jenuh nunggu nie
nk update blog pun jiwa x tenteram
hehehe


ok 2 ari bersarang blog aku
haiiishhhh xde mood sbnrnya
so malam nie paksa diri tuk berrrrrIDEA
akhirnya terfikir nk berpotpet tentang

KEK BATIK




1st time aku wat kek batik
x jadi
wakakakak
berlesup aku buang dalam tong sampah
so skg nie terasa nk mencuba
adakah kek batik tersebut akan gebu mcm kek marble aku
kahkahkahkah
tak cuba tak tau kan
soooo ape lagi
ada berani anda mencubanya 
UMI HANI
ahaksss

resipi kek nie mmg simple
ade aku kisah
aku nk gak letak
huhu


BAHAN-BAHANNYA 
 
20-25 keping biskut marie, dipatah 4 setiap keping

1/2 cawan mentega (kurang lebih 125g), mat guna unsalted butter

1/2 cawan gula (boleh kurang kalau suka)

1/2 cawan susu pekat manis

1 camca teh esen vanilla

1 cawan milo

2 camca besar serbuk koko

1/3 cawan gajus, dipanggang hingga rangup


CARA MEMBUATNYA

  • Satukan mentega, gula, susu dan esen vanilla dalam periuk, masak atas api kecil sambil dikacau sentiasa hingga semua larut dan bersatu dan cair. Masukkan serbuk koko dan milo, kacau hingga rata
  • Masukkan gajus panggang dan biskut marie. Gaul pantas hingga semua bahan2 tadi bergaul mesra dan rata.
  • Tuang dalam tin kek yang telah dilenser dengan sedikit mentega. Ratakan permukaan kek dengan belakang senduk yang telah disapu dengan sedikit mentega, hingga rata. Sejukkan betul sebelum dipotong....


*mood gembira coz sok cutiii.........ahad cuti...senin-rabu kursus kl...tatata sekolahhh kusayang*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...