Followers

10 October 2013

Puding Laici

ok
x lama lagi 
kita akan menyambut 

HARI RAYA HAJI 

15 oktober 2013


biasalah kalo sebut raya haji
korang mmg tak beraya lah kan
huh
x leh mcm tue
kita harus beraya jugak
raya haji nie sebenarnya 
lagi besar perayaannya
dari hari raya puasa'
takbir selama 3 hari berturut
ya allah rindunya nk dgr takbir raya
tahun depan ntah ada umo atau x 
nk lalui semua lagi

so,raya haji nie korang plan nk wat ape ya
aku tgh struggle nak  memikirkan nie
wat 

PUDING LAICI 


*ada orang tuee kan ..kan..orang yang duk kat johor tue..teringin sangat nk makan puding laici..ekek..ngidamm je dia..kahkahkah ...incik boss...beli bahan2x ..saya watkan ya*

huhu selagi tak lepas wat puding laici
tk berani aku nk suh incik boss
makan
kang takut dia pengsan 
biru je muka dia nanti
takpun kang dia wat muka depan aku
huhhhhhh tak suka tau 
*incik boss kalo bc nie jgn marah hokey........umi gurau je tau*

bab-bab resipi nie
tak len tak bukan aku angkut dari abang mat gebu lah
ahaksss rajin lah abang nie
sokmo dia masak 
x keja ka abang...hehehe

RESIPI PUDING LAICI


BAHAN-BAHANNYA 

5 gram serbuk jelly "konnyaku"
625 ml air (2 1/2 cawan)
4 camca besar gula pasir
200 ml susu sejat "IDEAL"
1 tin laici, kisar 1/2 isinya dengan 125 ml air laici dalam tin
1 helai daun pandan
Strawberry sebagai hiasan (optional)


CARA MEMBUATNYA 
  1. Satukan gula dan sebuk jelly ke dalam periuk berisi air tadi, kacau hingga sebuk jelly larut. Masukkan daun pandan, dan masak dengan api sederhana sehingga mendidih, kacau selalu. Matikan api.
  2. Masukkan susu cair dan isi laici yang dikisar tadi. Kacau rata dan tuang ke dalam bekas sesuai. Biarkan hingga hilang wap panas. Simpan dalam peti sejuk selama 1 jam atau hingga mengeras.
  3. Hidangkan bersama hirisan laici dan strawberry, jika suka boleh dituangkan air laici dalam tin tadi sebagai kuahnya.

huhu 
korang mesti dah terror kan
so jangan nak gelakkan aku lah yerk 
pllllzzzz

(!!!!!!!!!!!!!_____!!!!!!!!)
aku nie baru ade kesedaran nk blaja memasak
toloong bagi sokongan...
hehehe 

SELAMAT MENCUBA SAMPAI LEBAM 
CIK UMI HANI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...