Followers

4 October 2013

Manusia yang tidak sempurna

Salam petang jumaat 
(@____@)
eheks
baru de idea nk update nie
panas kan bumi melaka ari nie
terima seadanya
panas hujan itu semua kurniaan allah
jangan mengeluh

ntah kenapa aku rasa
terlalu lemah ari nie
ya mmg benar aku ada masalah 
tapi masalah tue bukan berpunca dari aku dan dia
punca nya dari orang lain
yang mgkin tak fikir kot apa yang dia nk sampaikan
ini dah melibatkan maruah diri aku
seyes 
kalo aku boleh pergi jauh 
aku nk sangat
aku tinggalkan segalanya yang pernah aku sayang



bukanlah aku mengeluh dengan apa yang terjadi
cukuplah
jangan sesekali menghakimi diri aku
aku hanya nk sesuatu yang penuh kepastian 
tak sempurna tak ape
aku pun x sempurna
cuma aku perlu jawapan yang tepat
salah ke aku meluahkan 
aku minta maaf andai salah satu pihak terbaca 
aku tak bermaksud nk meluahkan dalam nie
tp hanya ini jalannya ...
aku tak boleh tanggung beban sorang diri
sana desak aku..sini desak aku
aku nie ada hati
dan perasaan
pernah fikir x??????

aku cuba berubah jadi apa yang patut
tapi tolonglah aku
aku x boleh jadi hipokrit
penipuuuuuuu bermuka-muka
tuk apa
tak mengapalah 
manusia tak akan nampak keiklasan manusia lain
cuma ALLAH swt yang mengetahui

aku serahkan segala percaturan hidup aku pada allah swt
kerna aku tahu DIA AKAN BAGI AKU YANG TERBAIK

bukan mudah untuk kita lupakan
bila orang membuka aib diri kita
subhanaallah
tak mengapalah
suatu hari nanti
setiap perbuatan ada balasannya
aku tak pernah sesekali berniat nk porakperanda hidup orang
tapi kenapa tergamak sekali orang wat aku mcm tue
hati aku belum busuk lagi nk berbuat jahat 
dan janganlah ada niat mcm tue

aku hanya mampu berdoa
jika aku dan dia mmg dah ditentukan allah untuk bersama
sehingga ke akhir hayat
apapun dugaan .aku dan dia akan harungi bersama

betapa tulusnya perasaan aku
YANG MAHA ESA MENGETAHUI SEGALANYA
DEMI ALLAH 
AKU BENAR-BENAR IKHLAS 

cukuplah .....
aku tak perlu kan teman yang sempurna 100%
kerana aku pun bukanlah sempurna hendaknya
tapi aku perlukan seseorang yang yakin untuk bersama aku
yang boleh terima aku 
buruk baik aku
bagi aku biarlah kelebihan aku menutupi kekurangan dirinya
dan kelebihan dirinya menutupi kekurangan diri aku 
janganlah sesekali meminta manusia itu sempurna dimata kamu

ya mungkin kata sahabat aku
ini adalah dugaan
aku kena terima
tiada apa yang aku mampu katakan lagi
aku hanya mampu 
berdoa dan melakukan solat hajat
mgkin tuhan sayang aku
tuhan nak aku sentiasa meminta dengan dia seperti dahulu
terima kasih ya allah
kerana engkau pilih hambamu ini untuk melalui ujian dr Mu
bimbing lah aku ya allah 
kuatkan hati aku untuk melalui semua ini


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...