Followers

16 September 2013

Ayam Goreng Berempah

muahaha
pas tepek entry tentang drama
tepek pulak resipi
*mesti korang kata..apa ke giler la si umi nie...mcm-mcm entry*
hahahaha nasib la  
aku tgh boring nie
nk tido tak leh
padan muka sape suh minum nescafe kaw2x

nak dijadikan citer dlm belog nie
tghari td pas kemas umah
sementara tunggu buah hati pengarang jantung
reply msge :( :(
aku pun online jap 
haaaa tue dia
check email je
tgk inbox 
de email dr incik boss
hahahaha alahai
abang bg umi resipi ya
ngeee malunyaaa aku
nampak nau aku nie bengong :(

yeaaaaa padan muka aku
incik bos bg resipi
AYAM GORENG BEREMPAH

*Abang.....Umi x jd diet la mcmnie...muahaha..tgkkk ayamm tue cedapppnya*


okey-okey 
tak mau melalut
nanti kena marah tau

aku gugel resipi nie tadi
kena bnyk kan sumber 
hehehe

 Bahan- Bahan :
  • 1 ekor ayam saiz sederhana ( dipotong dan dibersihkan)
  • 3 sudu besar serbuk kari daging
  • 1 1/2 sudu besar serbuk kunyit
  • 3 sudu besar tepung jagung
  • 2 sudu besar serbuk beriani
  • garam dan gula secukup rasa jika ingin lebih sedap tambahkan sedikit kuib pati ayam
  • 3 tangkai daun kari
  • Bahan-Bahan Kisar :
  • 7-8 batang serai
  • 6 ulas bawang merah
  • 4 ulas bawang putih
  • 1 inci halia
  • sedikit jintan manis dan putih

Cara-cara

  1. Gaulkan ayam dengan semua bahan-bahan diatas dan perapkan selama 1 jam atau semalaman ( simpan didalam peti sejuk).
  2. Panaskan minyak untuk mengoreng. Masukkan ayam dan biarkan ianya masak dan kelihatan warna keemasan.
  3. Hidangkan bersama nasi putih atau apa-apa jenis masakan nasi yang diingini.
     
    *nie kalo makan berdua..3 tuk aku 1 tuk incik boss..hahaha*

      



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...