Followers

18 July 2013

Kawan Seperjuangan

Tamat sudah kisah belajar
Mulakan alam pekerjaan yang banyak pancaroba nie
huhuhu sebenarnya aku pun tak tau apa yang aku nak dalam DUNIA PEKERJAAN nie...uishhhh dasat tue mcm aku nie pandai je.. (@___<)

alkisahnya BERMULA KEHIDUPAN DALAM DUNIA PEKERJAAN 
aku nie banyak wat keja yang tak sama dgn taraf pendidikan aku 
pendek kata HATI ini tidak merelakannya ...ahahaha

mula-mula pas abis stdy kat u .....bulan 6 (2010)
aku gi keja kat parkson grand sbg PROMOTER je auwwwww 
sebagaiiii apeeeee
sebaagaaiiii PROMMMOOTERR 
nak wat mcm mane time DEGREE den tak dpt lg...so keja lah dr buang masa kat umah
satu sen duiitt $$$$$$$$$ pun den tak dapat
baik den keja ..de gak hasilnya

uuurmmm bukan sng nak dapat duit nie....penaaatt sgt :( 
uuurrrmmmm 

oklahh pendekkan citer.......aku mula keja opis nie sbg KOORDINATOR JUALAN kat Orang Kampung Corporation
==>nie pun de kisah sadisnya auwww...yelah tak semua orang suka mencurah ilmu pada kita kan....teruk time nie ...de lah seorang SIS tue marah2x auwww ajau aku ....yelah budak baru katakan....kononnya apa yang dia ajau pada aku boleh wat aku ingat sampai maaatiii .katanyaaa lah kan...hahahaha tapi takpe aku sabar je wehhhh .....last2x aku tau dia x tahan keja dengan aku...dia minta aku ditukarkan ke bahagian KAWALAN KREDIT ...maka bekerjalah aku dengan bos lelaki....oklah bos aku tue ...ALHAMDULILAH...then pas setahun lebihnya aku diberi peluang tuk terbang ke bahagian PRODUK....sbg Exec.Product....hahahahah bnyk sgt kenangan.....kalo tak kuat lama dah aku resign ..tp sebab adanya mereka nie ....

==>jappp yerkkk aku tepek pic sahabat-sahabat yang cute miuut nie
*erkkkkk sapeee tueee yang bertudung merah ....de mungeee gemuk kat pala ..kaler itam .*
aaahhhhhhhhh itu dia ......sahabat dan jugak sepupu yang bagi semangat pada aku ....thankssss sayang....lap u ketat2x hokeyy....ngeeee :)......
yang tengah tue namanya ASIKIN cum my sepupu ^_^ ...kami berlainan department .....tp dia lah yang bawak aku masuk dlm OK ...thanks sepupu tersayang ==>dah nk kawin dh tue<=== hehe

yang molek2x debab2x nie..alololo...AZIRA namanya....cantik orangnya walaupun chubby...ngeee nie kalo dia baca mustiiiiii kembangggg berpuluh mangkuk 
*winduuu lah kat tahi lalat dia*..wakakakak soryyy ya mekk :(
aku dengan dia jelah dlm produk dpmt tue..kamilah yang kena sembur ..semuanya kami lah yang rasa...apa yg TUAANN DIRECTORRR nakk...ikutkan walaupun rasanya tak tercapai 
*fuhh maklumler keja dgn orang kan*

Sedihhh auwwww bila bulan 10 (2012) aku dapat surat tawaran dari pihak Kementerian Pelajaran 
ditawarkan berkhidmat sbg PT N17 je...hahahahah ye2x lah mcm dpt jawatan M41 plakk...apapun syukur sgt .....menitis air mata bila nk tinggalkan kawan2x....walaupun tak tunjukkan dpn mereka...hakikatnya hati nie sayu tauuu.... susah senang gembira duka bersama tetiba tinggal mereka berdua je dalam keadaan company yang uuurmmmm managementnya terumbang- ambing :(

huhuhu Alkisahnya bila keja baru nie plakk

jeng2x ..nie lah sahabat-sahabat yang sentiasa bersama 
segala kisah kerja ..mereka rujukan aku 

=>poto cun melecun n hensem nie...silalah tatap sampai lebam 
*bam-bam semuanya....hahaha lg2x yang tudung biru tue*

Si cantik manis bersepek mata tue dikenali sbg MIRA ...lg muda dr aku...hahaha  .....dan si Teruna nie plak Zainal....sebaya aku :)
actually kami nie....dulu keja sama company..hahaha kuat rezeki kitakan sahabat.....terjun dlm PT RINTIS bersama-sama...HIDUPPP PT RINTIS..cewahh over plakk...

segala masalah berkaitan kerja ....aku akan tanya dengan dorng walaupun berlainan PPD ....hahaha terselit aku di ppd mlk tgh ....nasib seb sek dkt dengan umah hanya 15 minute sahaja merempitt ..ngeeee 

*pesanan*
HANYA ADA SATU HARAPAN TUK KAMI ....SEMOGA KAMI MAMPU MENJAYAKAN PROGRAM PEMANTAPAN PROFESION GURU nie...untuk membantu diri sendiri dan para sahabat di luar sana

INSYALLAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...