Followers

21 July 2013

Sabtu Yang Busy


Selamat Tengahari ^_^
Kejapnya dah ari ahad 
adehhh tak puas lah nk cuti....
bila lah dpt cuti lama erk....


Walaupun ari cuti tp mata nie tetap jugak terjaga awal...adehhh
mata ooohh mata nape tk celik lewat sikit
lagi-lagi bulan pose nie..mcm2x keja yang nak diwat kan ...
huhuhu....sabar je lah...kadang-kadang terasa x de mase untuk diri sendiri tau

contohNya mcm semalam....
gi teman nek n atok aku ke BUKIT CINA,area bandar Melaka
nak beli cat kata mereka...layan kan aje lah ...huhu nak beraya sakan atok n nek aku nie ...
 sampai kedai .....terus pilih cat .....dalam bajet diorng lah....


Kami pun pilih lah warna kuning yang soft2x gitu......kaler lime green + silver.....haaaa bab mengecat nie
serah pada adik ipau aku je ...si Rizal....nak upah orang pun mahal auwww....cukup lah atok n nek aku kena tipu ngan orang kampung sendiri..kena 2K diorng minta tuk upah cat....cisssssssss
cat umah bengong je hasil diorng ibarat
MELEPASKAN BATUK DI TANGGA 
tak berkat rezeki yang diorng ambil dr nek n atok aku ...manusiiiiaa penipu....uurmm tergamak kan mereka...memang dasar hati KOOOTOORR

 masuk bab TENGAHARI PLAKKK ...adehhh busyy melayan budak - budak yang mak aku jaga ...maklum ler ari nie mak diorng kena sekolah...huhu ganti cuti jerebu ari tue...umah dah mcm  tongkang pecah....membara je hati den nengok..tp apa blh wat ...anak orang kan..sabar je lah...kang kalo aku kemas....mmg gerenti jap je bertahan pastu bersepah semula..tunggu mereka balik dlm kol 2 baru duk terhegeh-hegeh nk mengemas umah dgn cuaca yang sangat terik auwww....dugaan betul pose semalam....


then dah siap-siap mengemas...aku duk jap..tak tahan..penat sangat rasa badan nie....dapat bantal sebiji terus lena tidoooo ...

*bestnya saya tidoooooo...jommm joinnn semata*









 harussssssssss lah lenaaaaa .....zzzzzz

*lagi-lagi dapat bantal empuk...makkk aihhhhh terkuar air liur basi*












Dalam 30 minit je aku sebab sedang lena tido ..mak aku kejutkan ..suh bawak dia gi beli sotong n bahan-bahan memasak ...hohoho..adehhhh haiii nasib bek lah mak..kalo orang lain mau melenting aku..hehe tgh syok tido kena bangun plak yerk 

 Banyak gak barang-barang mak aku beli....bawak motor je.. adoii penuh sebakul barang..katanya tak banyak tapi adehhhhh menimbun ...acaner nak bawak....separuh mak pegang separuh letak dlm bakul motor...nasib bek Kedai nya sebelah taman je ... 


Kol 4 ..tolong mak masak menu tuk berbuka....aku wat kan SOTONG GORENG TEPUNG ..nyum nyuummm.....

 
*erkkk licin sotong goreng yang aku wat*








  ada satu lagi pencuci mulot yang aku wat ...simple je teringin sangat nak makan DADIH JAGUNG ...malam-malam makan sambil tengok TV 

DADIH JAGUNG

  *dadih nie ...kegemaran incik MOHD NAIM...dia kata terbayang-bayang dadih aku*




*kahkahkah.........guna DADIH nie....segeraaaaaaa je*

Siapppppppppp dah dadih ....dadihhhh segera namanya....

Oklah dah terbabas jauh sangat citer  nie...sebenarnya aku update status nie dengan hati yang membara sangat ..sebab aku baru pas mengamuk marah adik-adik aku suh diorng wat keja umah...den nie je lah cara aku nk sejukkan hati ...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...